640% overstigning af målsætning

Leica Geosystems A/S er en global virksomhed som understøtter opmåleres arbejde verdenover. Leica Geosystems skaber helhedsløsninger til fagfolk i hele verden og er kendt for deres innovative løsninger til særligt Bygge- og anlægsbranchen

GOOGLE ADS | META ADS | LINKEDIN

Se ydelserKontakt os

Leica Geosystems

Gennem 200 år har Leica Geosystems, skabt revolutioner inden for måling og opmåling med komplette løsninger til fagfolk over hele verden. I dag anvender mange fagfolk fra forskellige brancher Leica Geosystems løsninger til alle deres geospatiale behov.

Dog var Leica Geosystems omvendt den virkelige verden, ikke så synlig digitalt, hvor de var begyndt at se potentialet for at indhente leads og nå nye potentielle kunder. Vi kortlagde derfor en ambitiøs plan mhp. at øge synlighed og skabe kvalificerede leads via en øget digital tilstedeværelse.

Det rette kanalmix

Med en effektiv push-strategi og målgruppetest på Facebook, nåede vi ud til rigtig mange relevante personer indenfor de væsentligste segmenter på rigtig kort tid, hvilket var afgørende for at nå de fastsatte KPI’er herunder særligt antal relevante leads.

Positiv vækst

Leica Geosystems synlighed blev øget med 560% sammenlignet med året før på Facebook, samtidig med at vi med en effektiv målgruppe- og leveringsoptimering sikrede en overstigning på 640% af målsætningen ift. antal leads i Q4 til en fornuftig CPA-pris på 28% mindre med et fast og begrænset budget, der ikke kunne skrues på yderligere.

Nye markeder

Vi har sidenhen udvidet samarbejdet og lavet et komplet B2B lead-gen framework på tværs af Facebook Ads, Google Ads og LinkedIn Ads i både Danmark og Norge. For at sikre leads af høj intent, har vi i samarbejde med Leica udarbejdet produkt -og service specifikke landingssider, som sikre leads af en høj kvalitet.

Fra 941 t. kr - 8.4 mio kr i overskud med Google Ads og META

Cargokid sælger ladcykler til familier, firmaer, dagplejere og børnehaver i hele landet samt til Grønland, Norge, Sverige og Tyskland.

GOOGLE ADS | FACEBOOK ADS

Se ydelserKontakt os

Markant vækst på webshoppen

CargoKid er en dansk virksomhed, som forhandler kvalitetsladcykler både med og uden el-motor.
Før vores samarbejde med CargoKid, havde de et andet bureau tilkoblet, som ikke leverede tilstrækkeligt. Vi overtog kontoen, og optimerede setup og kampagner på tværs af Google Ads og Facebook Ads, hvorefter vi skabte markant vækst i overskud og omsætning, som kan ses i regnskabet.

Transaktioner øget med 35% og 135% stigning i besøgende

Efter tæt dialog med CargoKid, byggede vi et framework, som passede med deres product-market-fit. Omstrukturering af CargoKids Google Ads og Facebook konti resulterede i et øget antal af transaktioner på webshoppen med 35% og 135% stigning af besøgende uden at øge budgettet.

SEO og konverteringsoptimering

Vi satte ind på SEO og konverteringsoptimering af hele webshoppen, som resulterede i en markant stigning i konverteringsrate og organisk trafik fra Google.

Vi udarbejdede en grundig brugeradfærdsanalyse og optimerede centrale CRO trigger points i webshoppens konverteringsflow.

Herudover opsatte vi Helloretail, samt designede en ny digital identitet til CargoKid, som deres webbureau kunne lade sig inspirere af.

Aktivering af kunder med email automation

Konverteringstiden er forholdsvist lang for CargoKid, da det ofte kræver en lidt længere beslutningsproces for kunder at købe en ladcykel i det prisniveau. Derfor byggede vi en række email automation flows i Klaviyo, som har til formål at aktivere personer, som har tilmeldt sig nyhedsbrevet, ageret på en bestemt måde på webshoppen, men ikke har bestilt en ladcykel endnu.

Pixel TV skulle have nye pressebilleder

Pixel TV skulle bruge nye pressebilleder og en logoanimation, som vi leverede.

PORTRÆTBILLEDER|VIDEO|LOGOANIMATIONER

Se ydelserKontakt os

Pressebilleder til historie og fusionering

Den store nyhed omkring at Pixel TV fusionerede med det verdenskendte danske Counter Strike hold, Astralis, krævede nye pressebilleder, som vi producerede for dem i Kødbyen, Kbh V.

Logoanimation i Pixel TV stil

Udover pressebilleder skulle Pixel TV bruge en professionel logoanimation til deres hjemmeside, udseendelser og sociale medier.
Vi designede en logoanimation, hvor Pack Man indgik som figur in motion.

Rådgivning omkring META

Pixel TV sidder med mange forskellige projekter, hvorfor de eftersøgte rådgiving af deres paid social media indsats på META. Vi hjalp dem med at bygge en work flow, de kunne arbejde videre ud fra i deres social media strategi.

"Stærk anbefaling herfra!"

- Thomas bense, direktør, Pixel TV ApS

Net Profit på 2. Mio DKK på kun 3 måneder

Fitnessudsalg.dk forhandler billigt fitnessudstyr til hjemmet. Dette gør det muligt for den enkelte dansker, fortsat at kunne holde gang i aktiviteterne ved brug at fitnessudstyr til hjemmet. Fitnessudsalg forhandler fitnessudstyr både til den private forbruger eller i forbindelse med erhverv.

GOOGLE ADS | FACEBOOK ADS | SNAPCHAT | TIKTOK

Se ydelserKontakt os

Fra ROAS til POAS tracking

Indførsel af profitsporing, har resulteret i at kunne skalere kampagner på tværs af hele den digitale indsats og har været en key driver til at skabe en sund og profitable forretning.
Med profit optimering på Google Ads har vi øget profitten markant, samtidigt med en stigende omsætning.

917% øget omsætning via email

Email indsamling har været en prioritet for Fitnessudsalg. Vi har lavet et automatiseret 6-trins email-flow, der leverede en rekordhøj åbningsrate 73,2% på tværs af hele flowet, samt øget omsætning via email med 917% sammenlignet med året før.
Leadindsamlingen er sket på tværs af kampagner på Facebook samt Sleeknote integration på webshoppen.

Datadrevet shopping ads

Med et stort datagrundlag, har vi i webshoppens levetid kørt adskillige split-tests på målgrupper, kampagner og content som har resulteret i et marketing framework der lykkedes med at skabe en høj POAS på tværs af kampagner.

Specielt Google Shopping med en migrering til Performance Max som har løftet omsætningen med yderligere 11%.

Eksperter i ecommerce

Fitnessudsalg.dk har medvirket til, at vi i Peopl A/S har opnået en stor og meget bred erfaring inden for alt der vedrører drift af webshop.
Udover digital marketing på alle kanaler, har vi været styrmænd på al logistik fra leverandører i hele verden, indkøb, produktdesign, konceptudvikling, lagerdrift, kundeservice, mm., hvilket mange af vores kunder er meget glade for, da vi forstår, hvordan det er at sidde på den anden side af bordet.

Ny spiller i dansk motor sport

TCR er verdens største Touring Car serie. TCR ønskede at transmittere deres livestreams af deres danske motorløb på Youtube. Hermed også øge kendskabet til den danske motorsport serie.

Vi har under første sæson leveret;
– 6 Livestreams
– 70.000 Live stream seere
– 235.597 Video visninger
– 1.642.000 Eksponeringer

YOUTUBE ADS | GOOGLE ADS | FACEBOOK ADS

Se ydelserKontakt os

Nyt livestream format

TCR Denmark kom til os med et ønske om at øge kendskaben til deres motorsport klasse samt muligheden for at livestreame deres løb på Youtube. Vi har i tæt samarbejde med TCR Denmark lykkedes med at lave en digital strategi og eksekveringsplan, der opfyldte deres ønske om at gå digitalt.

Facebook Ads

TCR Denmark havde før samarbejdet ikke gjort brug af SoMe og paid ads. Hvorfor vi har skræddersyet et framework, der kunne skabe opmærksomhed omkring deres live udsendelser. Som en vigtig del i vores setup, promoverede vi Facebook Begivenheder til hvert livestream event, som sikrede +1000 tilmeldinger hver gang.

Google Ads

Google Ads, mere specifikt Youtube Ads er blevet anvendt til at udsende teasers for hvert løb, med prospecting og retargeting målgrupper har vi kunne fastholde opmærksomheden og interessen op til hvert livestream.

Content produktion

Content har været en vigtig del af hele frameworket, hvorfor vi har optaget og redigeret mere end 40 video produktioner, som er blevet anvendt på paid samt organiske placeringer. Specielt Instagram reels med highlights fra hvert løb, viste sig at være en success.

226% stigning i ROAS og 338% stigning i omsætning

Wood-online.dk leverer alt indenfor træ og byggematerialer til kvalitetsbevidste kunder.

Resultater
226% stigning i ROAS ift. året før
338% stigning i omsætning ift. året før
201% reducering i pris pr. salg ift. året før

GOOGLE ADS | FACEBOOK ADS

Se ydelserKontakt os

Google Ads

Vi startede vores samarbejde med Wood-online.dk ultimo 2020 med Google Ads. Vi havde at gøre med en branche med høje gennemsnitsordrepriser samt et eksisterende setup. Dog var resultaterne utilfredsstillende med et lavt afkast af omsætningen samt alt for høje konverteringspriser.

Kontoen indeholdte for mange brede søgeord der øgede irrelevante klik og omkostninger og dermed også pris pr. konvertering.

Ny kampagnestruktur

En nærmere analyse af eksisterende data viste hurtigt, at det lave afkast gik hånd i hånd med dårlig "kvalitetsresultat" på søgeordniveau, der medførte dårlig positionering, dyre klikpriser samt høje konverteringspriser, hvilket i sidste ende giver et dårligere afkast.

Positiv vækst på alle parametre

Vi implementerede en ny granulær kampagnestruktur optimeret imod brugernes specifikke søgninger. Ved at fjerne fokus fra brede søgeord til at matche søgninger med relevante annoncer, så vi hurtigt en positiv effekt på kvalitetsresultat, CTR, positionering samt afkast.

Sidenhen har vi udvidet samarbejdet, og integreret Facebook Ads som en del af wood-online.dk' digitale setup.

Integration af Facebook Ads, gjorde det muligt at opfange mange lavthængende frugter i form af salg, via dynamiske produkt annoncer. På denne måde kunne vi samle op på tabte købsrejser i kombination med vores push annoncering.

Wood-online.dk er bygget på en Magento-platform, hvilket stiller ekstra krav til opsætning af diverse tracking scripts. Det har derfor været vigtigt for os, at være i tæt dialog med udviklerne for kunne opsætte Conversion API (CAPI), opsætte korrekte produktfeeds og meget mere.

Match Padel

Match Padel har eksisteret siden 2018 og forsøger igennem engagement, seriøsitet og højt fagligt niveau at understøtte sportens udvikling i Danmark.

Match Padel er blandt landets største padel kæder med 15 lokationer fordelt over hele Danmark.

GOOGLE ADS | FACEBOOK ADS

Se ydelserKontakt os

Match Padel Danmark

Match Padel er en af landets største padel center kæder, med 15 lokationer fordelt i hele landet.
Med stærk konkurrence, havde Match Padel et ønske om at samarbejde med en strategisk partner som kunne hjælpe med at få deres brand top-of-mind.

Øget afkast med 300% fra Facebook Ads

Match Padel har førhen haft samarbejder med flere forskellige bureauer, hvorfor vi som en start blev præsenteret for et eksisterende marketing setup.
Ved en nærmere analyse, fandt vi et stort potentiale i at konsolidere større dele af setuppet. Dette havde allerede efter 1. måned resulteret i et øget afkast på +300%.

286% øget afkast med Google Ads

Kontrol og budget allokering er en væsentlig del af arbejdet for Match Padel. Med flere centre på tværs af landet, er det vigtigt at kunne skrue op og ned for trykket hvor det er nødvendigt. Dette har vi gjort med kampagner bygget på Geo-targeting, som gør det muligt at justere budget for hvert center.

Rådgivning omkring digitalisering

Match Padel stod i en situation, hvor potentialet var stort, kunderne var glade, og produktet var godt, men de nåede ikke ud over rampen, når det galt om at få flere nye brugere ind i Match Padel. Her har vi hjulpet dem til at omrokere hele deres digitale strategi, hvilket har resulteret i markant vækst i bookinger.